Hankintasäännöt
1. Yleiset säännökset
Näissä osto- ja myyntiehdoissa (jäljempänä "ehdot") määritellään tässä verkkokaupassa tavaroita ostavan henkilön (jäljempänä "ostaja") ja MB Skaitmenine Draman (jäljempänä "myyjä") väliset oikeudet, velvollisuudet ja vastuut, jotka liittyvät ostajan verkkokaupasta tekemiin tavarahankintoihin. Ostamalla tavaroita verkkokaupasta Ostaja hyväksyy näiden ehtojen soveltamisen.
2. Myynti- ja ostosopimuksen tekohetki
2.1.1 "Maksu voidaan suorittaa Swedbank-, Seb-, Luminor-, Citadele- ja Šiaulių bankas -verkkopankkipalveluilla. Maksut voidaan suorittaa euroina. Maksut käsitellään MakeCommerce.lt-maksualustan avulla."
2.1 Ostajan ja Myyjän välinen osto- ja myyntisopimus katsotaan tehdyksi siitä hetkestä lähtien, kun ostaja on luonut ostoskorin verkkokaupassa, ilmoittanut toimitusosoitteen, valinnut maksutavan ja klikannut "Täytä tilaus" tai "Vahvista ✔️" -painiketta, ja se on voimassa, kunnes tämän sopimuksen mukaiset velvoitteet on täytetty kokonaisuudessaan. Jos ostaja ei hyväksy kaikkia tai osaa sopimusehdoista, ostaja ei ole velvollinen tekemään tilausta.
2.2 Jokainen ostajan ja myyjän välillä tehty sopimus tallennetaan verkkokaupan tietokantaan.
3. Ostajan oikeudet
3.1 Ostajalla on oikeus ostaa tavaroita verkkokaupasta näiden ehtojen ja Liettuan tasavallan lainsäädännön mukaisesti.
3.2 Ostajalla (kuluttajalla) on oikeus peruuttaa Myyjän kanssa verkkokaupassa tehty tavaroiden osto- ja myyntisopimus (lukuun ottamatta sopimusta, joka koskee audiovisuaalisten teosten ja äänitteiden myyntiä millä tahansa video- tai äänitallenteella, tietokoneohjelmien myyntiä, jos Ostaja (kuluttaja) on rikkonut pakkaussuojaa; sanomalehtien, aikakauslehtien, aikakauslehtien tai muiden aikakausjulkaisujen myyntiä) ilmoittamalla siitä kirjallisesti Myyjälle 14 työpäivän kuluessa tavaroiden toimittamisesta. Ostajalla on oikeus peruuttaa Myyjän kanssa tehty kauppasopimus vain, jos tavarat ovat hyvälaatuisia, eivät ole vahingoittuneet eivätkä ole olennaisesti muuttaneet ulkonäköään.
3.3 Ostajalla on muut säännöissä ja Liettuan tasavallan lainsäädännössä määrätyt oikeudet.
3.4.
hänen oikeuksiaan on loukattu, hänen on kolmen kuukauden kuluessa loukkauksesta otettava kirjallisesti yhteyttä Myyjään ja
Myyjälle kirjallisesti ja ilmoittaa vaatimuksensa. Myyjän on viimeistään 14 päivän kuluessa tutkittava pyyntö maksutta ja
annettava yksityiskohtaisesti perusteltu kirjallinen vastaus, joka perustuu asiakirjoihin. Jos ongelmaa ei voida ratkaista,
Ostajalla on oikeus vedota kuluttajariitoja tuomioistuimen ulkopuolella ratkaisevaan elimeen (valtion kuluttajariitalautakunta).
Rights Protection Service, osoite Vilniaus g. 25, LT-01402 Vilnius, www.vvtat.lt) tai tuomioistuimeen.
3.5 Ostaja voi esittää pyyntöjä tai valituksia sähköisen kuluttajariitojen ratkaisufoorumin kautta.
http://ec.europa.eu/odr/.
4. Ostajan velvollisuudet
4.1 Ostaja on velvollinen maksamaan tavaroiden ja niiden toimituksen hinnan sekä muut maksut (jos sellaisia on sopimuksen tekohetkellä määritetty) ja hyväksymään tilatut tavarat. Ostaja maksaa tavarat maksamalla ne Stripen, Payseran, pankkisiirron tai PayPalin kautta.
4.2 Jos ostajan rekisteröintilomakkeessa antamat tiedot muuttuvat, ostajan on päivitettävä ne välittömästi.
4.3 Ostajan on noudatettava muita näissä ehdoissa ja Liettuan tasavallan lainsäädännössä asetettuja vaatimuksia.
5. Myyjän oikeudet
5.1 Jos Ostaja yrittää heikentää verkkokaupan toimintaa tai vakaata toimintaa tai rikkoo velvollisuuksiaan, Myyjä voi ilman ennakkoilmoitusta rajoittaa, keskeyttää (lopettaa) Ostajan pääsyn verkkokauppaan, eikä ole vastuussa Ostajalle tästä aiheutuvista menetyksistä.
5.2 Myyjällä on oikeus keskeyttää tai lopettaa verkkokaupan toiminta ilman ennakkoilmoitusta, eikä se ole vastuussa ostajalle tästä aiheutuneista tappioista.
5.3 Myyjällä on oikeus yksipuolisesti muuttaa näitä käyttöehtoja julkaisemalla muutetut käyttöehdot verkkokaupan verkkosivustolla. Muutokset tulevat voimaan julkaisuhetkestä alkaen kaikkien julkaisun jälkeen tehtyjen kauppojen osalta.
5.4 Myyjällä on muut käyttöehdoissa ja Liettuan tasavallan lainsäädännössä määrätyt oikeudet.
6. Myyjän velvollisuudet
Toimitustakuu
Tarjoamme lisäksi täydellisen toimituksen takuun, jota voi vaatia 48 tunnin kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.
Jos tuotteet ovat vahingoittuneet kuljetuksen aikana tai eivät vastaa tilaustasi, ilmoita meille virheestä 48 tunnin kuluessa toimituksesta. Lähetä meille sähköpostia, jossa on kuva pakkauksesta (kuvassa on oltava selvästi näkyvissä myös etiketti) ja kuva vastaanottamastasi tuotteesta, jossa näkyy selvästi vaurioitunut alue.
Käsittelemme reklamaatiosi ensisijaisesti mahdollisimman pian ja toimitamme sinulle korvaavan tuotteen.
Jos reklamaatio lähetetään liian myöhään, sitä käsitellään tuotereklamaationa.
Teknisten tuotteiden takuu
Tuotteillamme on 2 vuoden takuu. Takuuta voidaan soveltaa vain tuotteisiimme. 2 vuoden takuuaika alkaa tavaran vastaanottopäivästä. Kuluttajansuojalain mukaisesti voit vedota takuuseen laskun perusteella, joka toimii myös takuutodistuksena.
Ostaja pidättää itsellään oikeuden kieltäytyä takuusta, jos laskua ei toimiteta reklamaation yhteydessä tai jos lasku on lukukelvoton tai puuttuu.
Takuu ei ole voimassa, jos:
• tuote on fyysisesti vahingoittunut;
• tuotteessa on normaalin käytön aiheuttamia kulumisen merkkejä;
• tuote on viallinen virheellisen, epäasianmukaisen tai huolimattoman käytön seurauksena.
Tuotteet, joille haluat saada takuun, on tarkastettava, joten pyydämme toimittamaan valokuvia tai videomateriaalia viasta takuuhakemuksen yhteydessä. Tarvittaessa pyydämme sinua myös lähettämään tuotteen meille tarkastettavaksi.
Jos hyväksymme takuuvaatimuksesi, lähetämme sinulle uuden tuotteen. Sinulla on myös oikeus saada tuote korjatuksi, mutta sinun on syytä huomioida, että korjausaika on pidempi kuin uuden tuotteen toimitusaika. Jos korjaus kestää yli 45 päivää, tuotteesi korvataan uudella tuotteella. Jos emme voi tarjota uutta tuotetta, hyvitämme tuotteen täyden ostohinnan.
Yhteenveto menettelystä on verkkosivun alareunan välilehdellä "Takuun korvaaminen".
c) Reklamaatio viallisesta tuotteesta
1. Jos tuote ei toimi kunnolla, lähetä meille sähköpostia osoitteeseen info@noreo.lt, niin autamme sinua tarvittavien tietojen kanssa. Näin estät mahdollisen väärinkäytön ja itse tuotteen vahingoittumisen sekä itsellesi tai muille aiheutuneet vammat.
2. Jos tuote ei toimi, voit tehdä reklamaation ja huomauttaa tuotteessa olevista vioista. Tapaukset, joita pidetään tuotteen olennaisina vikoina, on esitetty näiden myynti- ja ostoehtojen kohdassa vii. Sinulla on oikeus reklamoida olennaisista virheistä vain, jos nämä virheet olivat olemassa jo ostohetkellä, mutta ne havaittiin vasta myöhemmin.
3. Jos tuote ei toimi olennaisen vian vuoksi, pyydämme sinua ilmoittamaan viasta heti, kun se on havaittu, mutta joka tapauksessa viimeistään kahden kuukauden kuluessa vian havaitsemispäivästä. Lähetä meille sähköpostitse kuva tai video viallisesta tuotteesta, josta voidaan lopullisesti todeta, että tuote ei toimi.
4. Tarvittaessa pyydämme sinua myös lähettämään meille tuotteen, jotta voimme tutkia sen ja tunnistaa tuotteen vian. Emme voi käsitellä reklamaatiotasi tuotteista, jotka ovat vahingoittuneet virheellisen tai epäasianmukaisen käsittelyn tai käytön seurauksena, mikä ei ole välttämätöntä tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja suorituskyvyn määrittämiseksi. Jos valituksesi hylkäämisen jälkeen haluat, että kyseinen tuote palautetaan sinulle, lähetämme sen sinulle takaisin ja laskutamme sinua kyseisen tuotteen toimituskustannuksista.
5. Myyjä on vastuussa tuotteen virheistä, jotka ilmenevät 2 vuoden kuluessa toimituksesta. Myyjän on vastattava reklamaatioon 3 työpäivän kuluessa.
6. Jos reklamoit perusvirheestä, voit käyttää seuraavia vaihtoehtoja:
• Tuotteen vaihto,
• hyvitys,
• tuotteen virheen korjaaminen tai
• jonkin osan rahoistasi palauttaminen.
Yhteenveto menettelystä on verkkosivun alareunan välilehdellä "Valitukset ja muutoksenhaku".
7. Tavaroiden toimitus
7.1 Tavarat toimitetaan kuljetusyrityksen toimesta ostajan kustannuksella. Myyjän määrittelemissä yksittäistapauksissa tavarat toimitetaan Myyjän kustannuksella.
7.2 Tarkka toimitushinta riippuu tilattujen tavaroiden hinnasta ja painosta, joten lopullinen toimitushinta määräytyy vasta tilauksen tekemisen jälkeen.
7.3 Toimituspalvelu on tilattava erikseen ennen tavaroiden ja valittujen palvelujen maksamista. Asiakas maksaa toimituspalvelun. Myyjän määrittelemissä yksittäistapauksissa Myyjä maksaa toimituspalvelun.
7.4 Tavallisesti Tavara toimitetaan Ostajan ilmoittamaan osoitteeseen 13-25 työpäivän kuluessa Tavaran maksun vastaanottamisesta ja Tavaran kuljetuksesta, jos Tavara on Myyjän varastoissa. Myyjä ei takaa, että Tavara toimitetaan edellisessä virkkeessä mainitussa määräajassa kaikissa tapauksissa, erityisesti jos tilatut Tavarat eivät ole Myyjän varastoissa. Toimitus tapahtuu koko Liettuan tasavallan alueella, mukaan lukien Kurian niemimaa (lisämaksua sovelletaan).
7.5 Tavaroiden tarkka toimituspäivä ilmoitetaan Myyjän ilmoituksessa Ostajalle Ostajan rekisteröintilomakkeessa ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Näin ollen Ostaja, joka on solminut osto- ja myyntisopimuksen, sitoutuu tarkistamaan edellä mainittua sähköpostitiliä päivittäin, kunnes toimitusilmoitus on vastaanotettu.
7.6 Lähetyksen toimitushetkellä Ostaja tai tapauksen mukaan Ostajan edustaja yhdessä kuljetusyrityksen edustajan kanssa tarkastaa pakkauksen kunnon, määrän, laadun ja valikoiman.
7.6.1. Jos lähetyksen pakkauksessa havaitaan vaurioita, mutta tavaran määrässä, laadussa tai valikoimassa ei ole havaittu poikkeamaa (poikkeamia), ostajan tai tapauksen mukaan ostajan edustajan on merkittävä lähetyksen pakkauksen vauriot kuljetusyhtiön edustajan toimittamaan dataloggeriin tai paperiseen lähetysluetteloon.
7.6.2 Jos tavaran määrässä ja/tai laadussa ja/tai valikoimassa on poikkeama(i)ta, ostaja tai ostajan edustaja, tapauksesta riippuen, ei saa hyväksyä lähetystä. Tällöin kuljetusyrityksen edustajan on yhdessä ostajan tai tapauksen mukaan ostajan edustajan kanssa täytettävä erityinen lähetyksen tarkastusraportti, johon on merkittävä havaitut epäkohdat.
7.6.3. Kun ostaja tai ostajan edustaja, tapauksesta riippuen, on vastaanottanut lähetyksen ja allekirjoittanut kuljetusyhtiön edustajan toimittaman dataloggerin tai paperisen toimitusvahvistuksen ja merkinnyt lähetyspakkauksen vaurioitumisen, oletetaan, että tavara on toimitettu vaurioituneessa lähetyspakkauksessa, mutta että tavara on määrältään, laadultaan ja valikoimaltaan myyntisopimuksen ehtojen mukainen ja että dataloggerissa tai paperisessa toimitusvahvistuksessa ilmoitetut lisäsuoritukset on suoritettu asianmukaisesti.
7.6.4. Kun ostaja tai tapauksen mukaan ostajan edustaja on hyväksynyt lähetyksen ja allekirjoittanut kuljetusyhtiön edustajan toimittaman dataloggerin tai paperisen lähetysluettelon ilman huomautuksia, tavaran katsotaan tulleen toimitetuksi vahingoittumattomassa lähetyspakkauksessa, tavaran määrä, laatu ja valikoima ovat myyntisopimuksen ehtojen mukaiset ja dataloggerissa tai paperisessa lähetysluettelossa ilmoitetut lisäpalvelut on suoritettu asianmukaisesti.
7.7 Kun tavara on toimitettu ostajan ilmoittamaan osoitteeseen, tavara katsotaan luovutetuksi ostajalle riippumatta siitä, onko ostaja tai muu henkilö, joka on vastaanottanut tavaran ilmoitettuun osoitteeseen, tosiasiallisesti vastaanottanut tavaran. Jos tavaroita ei toimiteta suunniteltuna toimituspäivänä, Ostajan on ilmoitettava siitä Myyjälle välittömästi, kuitenkin viimeistään suunniteltua toimituspäivää seuraavana päivänä. Muussa tapauksessa Ostaja menettää oikeuden vaatia Myyjältä korvausta toimituksen laiminlyönnistä tai myöhästymisestä.
7.8 Jos tavaran ottaa vastaan muu henkilö kuin Ostaja, Ostajan on ilmoitettava sen henkilön tiedot, joka ottaa tavarat vastaan, kun hän täyttää tilauksen toimitustiedot.
8. Tavaroiden palauttaminen
8.1 Käyttäjällä on oikeus peruuttaa verkkosopimus (eli palauttaa laatutuote) 14 päivän kuluessa ilman perusteluja.
8.1.1 Palauttamisesta aiheutuvat kustannukset ovat ostajan vastuulla.
8.1.2 Ostaja vastaa palautetun tavaran asianmukaisesta kokoamisesta ja pakkaamisesta. Jos tavarat eivät ole täydellisiä ja/tai asianmukaisesti pakattuja, myyjä ei hyväksy palautettuja tavaroita.
8.1.3 Tavaroita ei hyväksytä palautettavaksi, jos niitä on käytetty ja/tai ne ovat vahingoittuneet ja/tai ne ovat menettäneet myyntikelpoisen ulkonäkönsä.
8.1.4 Palautukset on suoritettava ostajalle 5 työpäivän kuluessa palautuksen tekemisestä.
9. Vastuu
9.1 Ostaja vastaa rekisteröintilomakkeessa annettujen tietojen oikeellisuudesta. Ostaja vastaa rekisteröintilomakkeessa annettujen tietojen epätarkkuudesta tai virheellisyydestä aiheutuvista seurauksista.
9.2 Osapuolet ovat vastuussa verkkokaupan kautta tehdyn osto- ja myyntisopimuksen rikkomisesta Liettuan tasavallan lainsäädännössä säädetyn menettelyn mukaisesti.
9.3 -
9.4 Liettuan tasavallan sähköistä allekirjoitusta koskevan lain 8 artiklan 3 kohdan säännösten mukaisesti Ostaja suostuu Myyjän kanssa siihen, että ostajan verkkokaupassa tekemien toimien vahvistamisella verkkokauppaan kirjautumistiedoilla (todentamiskoodi) on sähköistä allekirjoitusta koskevan lain 8 artiklan 1 kohdassa tarkoitetun sähköisen allekirjoituksen oikeusvaikutus (eli sillä on sama oikeusvaikutus kuin kirjallisen asiakirjan allekirjoituksella, ja se voidaan hyväksyä todisteeksi tuomioistuimessa). Ostajan on säilytettävä verkkokauppaan kirjautumistietonsa turvallisesti ja pidettävä ne salassa, varmistettava, että tiedot ovat vain hänen tiedossaan ja käytössä, eikä hän saa siirtää tai muutoin saattaa tietoja muiden henkilöiden saataville tai käyttöön. Jos hän epäilee, että kirjautumistietoihin on päässyt käsiksi joku muu henkilö, hänen on ilmoitettava siitä välittömästi myyjälle ja ilmoitettava välittömästi myyjälle verkkokauppaan kirjautumistietojensa rikkomisesta tai paljastamisesta. Kaikkien ostajan tunnuksilla suoritettujen toimien katsotaan olevan ostajan suorittamia, ja ostaja kantaa kaiken vastuun tällaisten toimien seurauksista.
9.5 Myyjä ei ole vastuussa muiden yritysten verkkosivustoilla annetuista tiedoista, vaikka Ostaja pääsisi näille verkkosivustoille Myyjän verkkokaupan linkkien kautta.
9.6 Myyjä ei ole vastuussa siitä, että verkkokaupassa näytettyjen tavaroiden väri, muoto tai muut parametrit eivät vastaa tavaroiden todellista kokoa, muotoa ja väriä ostajan käyttämän näytön ominaisuuksista johtuen.
9.7 Vahingon sattuessa syyllinen osapuoli korvaa toiselle osapuolelle sen virheestä aiheutuneet välittömät vahingot.
10. Henkilötietojen käsittely
10.1 Klikkaamalla "Vahvista tilaus" tai "Kassalle" -painiketta ostaja vahvistaa, että hän ja hänen edustajansa (ostajalla on oltava edustajiensa suostumus) suostuvat antamaan myyjälle henkilötietonsa näissä ehdoissa ja rekisteröintilomakkeessa määritellyllä tavalla, eikä vastusta sitä, että myyjä käsittelee ostajan ja/tai hänen edustajiensa toimittamia henkilötietoja verkkokauppaa varten.
10.2 Klikkaamalla "Vahvista tilaus" tai "Kassalle" -painiketta Ostaja vahvistaa, että hän ja hänen edustajansa (Ostajalla on oltava edustajiensa suostumus) antavat suostumuksensa siihen, että Ostajan ja/tai hänen edustajiensa toimittamat henkilötiedot luovutetaan Myyjän valitsemille kolmansille osapuolille verkkokaupan tarkoituksiin tapahtuvaa käsittelyä varten seuraavassa kohdassa käsitellyllä tavalla.
10.3 Klikkaamalla "Vahvista tilaus" tai "Maksa" -painiketta Ostaja vahvistaa, että hän ja hänen edustajansa (Ostajalla on oltava edustajiensa suostumus) suostuvat esittämään Myyjälle ja/tai kolmannelle osapuolelle, joka on toimittanut Tavarat Myyjän toimeksiannosta, Tavaroiden noutopaikassa yhden seuraavista Ostajan henkilöllisyyden osoittavista asiakirjoista: passi, henkilökortti, uusi ajokortti, jotta Ostaja ja hänen edustajansa voidaan tunnistaa verkkokauppaa varten. Ostaja vahvistaa myös, että hän ja hänen edustajansa (ostajalla on edustajiensa suostumus) suostuvat siihen, että noutohetkellä tavaroita noutopaikassa Myyjä ja/tai kolmas osapuoli, joka on toimittanut tavarat Myyjän toimeksiannosta, kirjaa ylös Ostajan ja/tai hänen edustajiensa antaman henkilötodistuksen tiedot ja käsittelee (mukaan lukien, mutta ei rajoittuen, tietojen siirtäminen Myyjälle) Ostajan ja/tai hänen edustajiensa henkilöllisyystietoja verkkokauppaa varten.
10.6 Klikkaamalla "Vahvista tilaus" tai "Kassalle" -painiketta Ostaja vahvistaa, että hänelle (jos Ostaja on luonnollinen henkilö) ja hänen edustajilleen on ilmoitettu heidän oikeudestaan saada pääsy Myyjän käsittelemiin henkilötietoihinsa ja niiden käsittelytapaan, pyytää henkilötietojensa oikaisemista tai tuhoamista tai henkilötietojensa käsittelyn keskeyttämistä, jos käsittely ei ole lain mukaista, ja vastustaa henkilötietojensa käsittelyä johonkin laissa säädettyyn tarkoitukseen.
10.7 Klikkaamalla "Vahvista tilaus" tai "Maksa" -painiketta Asiakas vahvistaa, että hän ja hänen edustajansa ovat tietoisia siitä, että heillä on oikeus kieltäytyä antamasta henkilötietojaan, mutta ymmärtävät, että henkilötiedot ovat välttämättömiä ja välttämättömiä Asiakkaan ja/tai hänen edustajiensa yksilöimiseksi verkkokauppaa varten, ja että jos hän ei anna henkilötietoja ja/tai anna suostumustaan niiden käsittelyyn verkkokauppaa varten, hän ei voi tehdä ja/tai toteuttaa sopimusta.
11. Tietojen lähettäminen
11.1 Myyjän on lähetettävä kaikki tiedonannot ostajan rekisteröintilomakkeessa ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
11.2 Ostajan on lähetettävä kaikki ilmoitukset ja tiedustelut Myyjän verkkokaupan "Yhteystiedot"-osiossa mainittuun osoitteeseen.
12. Loppumääräykset
12.1 Ostaja ja Myyjä sopivat, että kaikki Myyjän verkkokaupan verkkosivustolla annetut tiedot (mukaan lukien, mutta ei rajoittuen näihin ehtoihin, tiedot Myyjästä, tarjotuista tavaroista ja palveluista ja niiden ominaisuuksista, menettely ostajan peruuttamisoikeuden käyttämiseksi osto- ja myyntisopimuksesta, Myyjän tuotehuoltopalvelut ja takuut (jos sellaisia on)) katsotaan annetuiksi kirjallisesti Ostajalle.
12.2 Näillä ehdoilla ei rajoiteta ostajan (kuluttajan) Liettuan tasavallan lainsäädännössä säädettyjä oikeuksia.
12.3 Kaikki ostajan ja myyjän välisestä kauppasopimuksesta johtuvat tai siihen liittyvät erimielisyydet ratkaistaan neuvottelemalla. Jos sopimukseen ei päästä, erimielisyydet ratkaistaan Liettuan tasavallan lainsäädännössä säädetyn menettelyn mukaisesti.